martes, 8 de julio de 2014

Canada Day and Vancouver Island mini trip

Canada Day, July 1st
El dia 1 de Juliol va ser Canada Day i vam tenir el dia lliure i vam poder viure-ho una mica. Durant tot el dia fan tot d'activitats, música i desfilades pels carrers. Tothom surt al carrer i es vesteixen dels colors del país, blanc i vermell, es pinten la cara, es disfracen.. tot està permès! Vam anar a passejar pel centre a la tarda, quan feien la desfilada principal i quasi no hi havia lloc per veure-ho. Tancs militars, camions de bombers, cotxes de policia, mascotes d'equips de hoquei i tot d'entitats diverses desfilant pels carrers principals amb banderes, saludant i somrient sense parar.

Vam estar-hi una estona, però després vam tornar cap a North Vancouver en busca de tranquilitat, i des d'allà vam veure els focs artificials a la nit, amb el mar i els rascacels de fons, un bon final!

Canada Day, desfilada a Downtown

Focs artificials des de North Vancouver

Feia uns dies havia arribat el Tomo, el nostre veí d'habitació japonès, però al cap de quatre dies va marxar perquè els professors de les escoles públiques estàn en vaga i no faràn escola durant l'estiu. Així que ha hagut de tornat cap a Japó!

La setmana passada vam marxar a Vancouver Island quatre dies, de dijous a diumenge i ens ha anat súper bé! Vam sortir pel matí, vam anar a buscar el ferri i en menys de dues hores (de ferri) arribàvem a la illa. Des d'allà vam agafar un bus que ens va portar fins al centre de Victoria, la capital de Vancouver Island.

Victoria, Vancouver Island

Dies abans ens haviem posat en contacte amb gent local que ofereix casa seva per a que hi passis la nit, a canvi de res, a través d'una pàgina web. La primera nit havíem d'anar a dormir a casa d'un capità de vaixells, en Heldor, d'uns seixanta anys. L'home treballa de capità d'uns mini vaixells que fan de taxi, portant gent d'una banda a l'altra, i el vam esperar al port. Quan ens vam trobar ens va dir que pugéssim al barco i ens va portar a donar una volta! Ens va donar les claus de casa seva i ens va deixar a la banda del mar més aprop de casa seva... Sembla de bojos, oi? Però no... La gent que s'ofereix a tenir-te a casa seva ja està disposada a confiar, a fer-te sentir el més còmode possible i ajudar-te perquè la teva visita sigui més profitosa. La pàgina web és Couchsurfing, surferos de sofàs jeje

Taxi boats, Victoria

En Heldor ens va tractar com si fóssim fills seus, vam estar xerrant fins tard i el matí següent ens va fer un bon esmorzar i vam estar xerrant durant tres hores més abans de marxar. És impressionant com algú que no et coneix de res t'obre les portes a casa seva amb els braços oberts, sense demanar res a canvi.

A la terrassa del Heldor

El divendres a mitja tarda vam agafar un altre ferri per arribar a la illa de Salt Spring Island, molt més petita. Jo hi havia anat tres anys enrrere i en tenia molt bon record. I és que és una illa molt especial, sempre et quedes amb ganes de tornar-hi aviat.

Salt Spring Island

Les dues següents nits les havíem de passar a casa d'una parella, però no vam estar sols, sino que hi havien dos més "couchsurfers" amb nosaltres. En total una noia japonesa, un noi francès, una parella de catalans i dos amfitrions canadencs. El resultat, molt divertit!

Vam arribar del ferri i la casa del Ben i la Kaleigh estava molt aprop. A la porta ens vam trobar una nota avisant de que no arribarien fins les 5-6pm, però dins la casa ens vam trobar a la Waka, la noia japonesa. La porta de la casa sempre oberta... Quina tranquilitat.

Ruckle Park, Salt Spring Island

Vam anar a buscar la casa de la Jeanne, una dona que em va acollir l'anterior vegada. Per sorpresa meva la vam trobar, la casa, però no a ella, s'havia mudat. De camí ens vam trobar a un noi amb bicicleta i ens va preguntar si erem els altres hostes de la parella de canadencs. I si, ja hi érem els quatre.

Pel vespre vam anar a un dels dos bars que hi havia per la zona, on hi feien un concert on anaven passant els músics, tot molt íntim i agradable. El millor en JP Maurice, que el podeu trobar pel Youtube.

JP Maurice a la Morningside Bakery

El dissabte pel matí vam anar tots junts, amfitrions i tot cap el mercat artesà de Ganges. El Ben amb la guitarra en mà per recollir diners per reformar el seu bany. Nosaltres de passeig entre les paradetes de menjar, pa i pastissos, formatges, fruita i verdures de l'illa, roba impresa a mà, i tot d'altres coses artesanes com joguines, ceràmiques, quadres, joies, etc. Fins i tot ens vam trobar un home que havia conegut tres anys enrere i que fa pastissos per hobby. S'enrecordava de mi i ens va donar pastissos per tots jejeje

Els homes de la casa netejant una pila de plats

El Ben i la Kaleigh feien un sopar a casa seva amb amics i ens hi van convidar. Cadascú va portar alguna cosa i al final vam ser uns dotze. Un dels amics va fer massa de pizza i no en va faltar durant tota la nit. Entre mossegada i mossegada vam començar a jugar a "Charades", un joc on es tracta d'endevinar el que l'altre jugador representa sense paraules, només amb gestos. I així vam passar la nit, entre canadencs de l'illa, com si fóssim uns més.

Ben's French toasts per esmorzar

I pels matins uns bons esmorzars tots junts a taula explicant-nos la vida i arreglant el món. Ens hem sentit tan bé amb les acollides fent de couchsurfers que ens hem decidit a fer el mateix amb el nostre pis.

Ah si! Que ja tenim pis! Avui mateix ens han donat les claus.  És molt acollidor, espaiós, amb molta llum i el millor... sense puces! Estem encantats!!

Tenim tot el necessari per anar-hi a viure. Entre les coses que ens han donat de casa la mare del Todd i d'amics del Greg a través d'una crida per facebook, tenim tot el necessari! Llit, sofà, taula, cadires, estris de cuina, cafetera i més! Entre aquesta setmana i la que ve ho tindrem tot al pis, però segurament aquest dissabte-diumenge ja hi podem anar a viure!

I més novetats fresques d'avui mateix: el Dani ha trobat feina!! Comença aquest diumenge a un forn molt aprop del nostre apartament. El forn està al mercat de Lonsdale Quay, on hi ha tot de petites botigues variades i de menjars.

La cosa està encaminada!
Fins la propera,

Cristina i Daniel
El nostre primer intent de cuina índia